2010.02.11 - 190 SL

Szalonunkban...

A 190 SL prototípusát New Yorkban állították ki 1954. februárjában. A már teljesen kiforrott 300 SL-el szemben ez még kiforratlan konstrukció volt, a sorozatgyártás csak 1955. májusában kezdődhetett meg.

Az autó a „ponton" rövidített önhordó padlólemezére épült, és bár a karosszéria hasonlított nagy testvéréhez, a motor nem az igazi sportkocsik közé sorolta. Az erőforrás egy frissen fejlesztett négyhengeres 1897 cm3-es blokk volt, melyet két Solex karburátor táplált és 105 lóerőt teljesített.
A 190 SL-t négysebességes kézi váltóval forgalmazták, műszerei között már fordulatszámmérőt is találunk. Levehető keménytető is kapható volt a típushoz, melynek hátsó ablakát a jobb kilátás miatt 1959-ben megnagyobbították.
A gyártás első évében készült egy versenyváltozat, amelyet alumínium ajtókkal ( a motorháztető és csomagtértető szériában aluból készült! ) kicsi plexi szélvédővel és lökhárítók nélkül árultak.
A 190 SL sikeres modell volt, karosszériája a mai napig szemet gyönyörködtető! 
1963. februárig összesen 25881 darab készült, melyből csak 5245 maradt Németországban, 10363 amerikai piacra, a fennmaradó darabok pedig egyéb exportra kerültek.

Németországban 2002-ben már csak 1319 darab volt regisztrálva ebből a típusból.

(forrás: www.mercedestalalkozo.hu)

Kiegészítés: a gyári autók is alumínium karosszériával készültek.

Várjuk jelentkezését:

victory@victory.hu

+36-23-503-817